22 ноември 2011

Електронни книги

Все още не съм се сдобила с четец, но от известно време проучвам пазара. Причината е, че имам огромно количество книги и ако продължавам да купувам със същите темпове скоро ще трябва да им построя отделна къща. Електронният четец е алтернатива да чета много книги, но да купувам само тези, които наистина са ми направили впечатление и които бих препрочитала от време на време.
Доколкото успях да зебележа, най-популярната марка у нас е Kindle на Amazon. Не искам да омаловажавам достойнствата на това устройство, но ме подразни факта, че имат собствен формат, което налага ограничения. Разбира се, възможно е и конвертиране в по-масови формати, но изисква допълнителни усилия.
Разглеждайки устройствата на различните марки ми направи впечатление, че екраните никак не са големи-стандартните са 7 инча, има и 6. Някои марки продават и по-големи, 10 инча, но тези устройства са изключително тежки и затова неудобни за носене ежедневно в чантата. Мисля, че тези технологии тепърва ще се развиват с гигантски скокове, затова за себе си реших да не купувам скъпо устройство сега, а да почакам когато се появят модели с по-големи екрани, но леки. 
И още ми направи впечатление, че по-новите устройства са наблъсакни с допълнителни функции, известни като "екстри", характерни за pod-овете. Само, че аз искам да чета книги и категорично се отказвам от екстрите, трябва ми простичко устройство, дори и достъпа до интернет ми е излишен. Едва ли ще свалям книги директно на устройството, по-скоро ще сваля 100 от компютъра и ще захраня с тях устройството, за да си имам за повече време.
Така, че след като избистрих какво има на пазара и какво търся всъщност, се спрях на марката Prestigio. Тяхните устройства са на много добра цена, имат по-стар модел, който си е само четец, поддържат всички формати, както и кирилица и са леки. Имат дистрибутор в България, т.е. могат да осигурят гаранционен сервиз и замяна. Единствено не намерих апдейти за софтуера, нещо, което другите производители предоставят за теглене от сайтовете си.

Няма коментари: